21.05.2019

“Укрзалізниця” купує російські деталі за завищеною в п’ять разів ціною – ЗМІ

НовіСуспільство
17.04.2019

Зокрема, компанія закуповує швидкостеміри приблизно в 5 разів дорожче, ніж їх продає виробник.

УЗ купує російські деталі з п’ятикратною переплатою - ЗМІ / фото УНИАН

УЗ купує російські деталі з п’ятикратною переплатою – ЗМІ / фото УНИАН

Акціонерна компанія “Укрзалізниця” закуповує деталі російського виробництва за завищеною в два-п’ять разів  ціною, створюючи штучні умови на тендерах для потрібних фірм.

Читайте такожРозкрадання 98 мільйонів «Укрзалізниці»: чотирьом підозрюваним обрали запобіжний захід

Про це повідомляє “Залізниця без корупції”.

Зазначається, що у вересні 2018 року “Укрзалізниця” провела черговий  загальною вартістю 25,5 млн. грн. В тендері приймали участь лише 2 учаснтендер на закупівлю запчастин для локомотивних швидкостемірівики – ТОВ «Електротех» та ТОВ «НТП «Трансінвест».

Пропозиції учасників відрізнялися всього на 1000 грн, але за 3 раунди аукціону формальні конкуренти не роблять жодного кроку пониження цін.

Видання зазначає, що обидва учасники надали ідентичні довідки і листи погодження і пропонують продукцію одного виробника – ВАТ «Электромеханика» з міста Пенза, РФ.

“При цьому вартість продукції досить суттєво відрізняється від ціни на ці товари в Росії. Зокрема, швидкосетмір 3СЛ2М залізниця купує по 86 тисяч грн. з ПДВ. Тоді як в Росії він в роздріб коштує 38 тисяч рублів. Це близько 17 тисяч грн”, – зазначили автори розслідування.

Таким чином “Укрзалізниця” закуповує швидкостеміри приблизно в 5 разів дорожче, ніж їх продає виробник, резюмували журналісти.

Зазначається, що в Україні не виготовляють локомотивні швидкостеміри і запчастини для них, оскільки для цього треба пройти довгу процедуру погодження виробництва і допуску до застосування.

У кінці року компанія вирішила збільшити обсяг замовлення до 30 млн грн. З цих 30 мільйонів УЗ могла переплатити більше 2/3 вартості.

ТОВ «НТП «Трансінвест» було зареєстроване всередині 2014 року. Мешканець вже окупованого Криму Максим Ковальчук реєструє в Києві компанію, яка стане головним імпортером залізничної техніки з Росії і не тільки, пишуть журналісти. І додають, що знайти компанію за місцем реєстрації не вдалося – в документах вказаний тільки номер будинку – вул. Пріорська, 21.

Читайте також«Укрзалізниця» підвищила тарифи на вантажоперевезення

ТОВ «НТП «Трансінвест» має цілий перелік відкритих кримінальних справ. Тут і справа в ГПУ, і в НАБУ і в Донецькій поліції. Але компанія і далі працює, особливо не зважаючи на всі відкриті провадження.

В іншому тендері ТОВ «НТП «Трансінвест» постачає запчастини до дизелів тепловозів все з тієї ж Росії. Виробником продукції вказане ВАТ «Коломенський завод», м. Коломна, РФ.

Згідно з укладеним договором, ціна однієї форсунки дизеля Д-49 становить 10 800 грн. з ПДВ.В Україні такі форсунки продають по 1800 грн., а в Росії вони коштують ще дешевше – 2200 рублів за штуку.

На цьому контракті “Укрзалізниця” знову переплатила більш як у 5 разів, пишуть журналісти. І додають, що з такою ж самою накруткою ціни УЗ закуповувала у «Трансінвесту» й контактори для локомотивів.

Загалом за 5 років свого існування ТОВ «НТП «Трансінвест» уклало договори з УЗ на суму 450 млн грн.

У розслудвуванні наголошують, що історія «Трансінвесту» не поодинока. Зокрема, в середині 2018 року “Укрзалізниця” придбала на 50 млн грн російського проводу. Єдиними допущеними учасниками стали ТОВ «Техелектропром» та ТОВ «Еней».

Обидва учасники пропонували продукцію від ТОВ «ЗМИ-Профит» з міста Магнітогорськ, Росія, з мінімальною різницею цін і без жодної конкуренції.

До цього “Укрзалізниця” закупила на 120 млн грн російського дроту у ТОВ «Інтеркабель-Київ». Тоді в тендерних вимогах замовник вказав, що постачальник має поставити продукцію протягом 30 днів від отримання заявки. Звісно не кожен виробник зможе виготовити за 30 дні продукції на 120 мільйонів, додають журналісти.

В результаті такої вимоги на тендер прийшли лише 2 учасники – вже згадане ТОВ «Техелектропром» та ТОВ «Інтеркабель Київ», яке і виграло закупівлю без конкуренції. Обидва учасники пропонували дроти від АО «Росскат» з міста Нєфтєгорск, РФ.

“Укрзалізниця” заплатила за мідний провід НлОл 0,04Ф-100 по 417 грн/кг з ПДВ. При цьому в Росії цей же дріт продавали по 135 грн/кг. “Укрзалізниця” могла би закупити український аналог цього дроту – МФ-100 та ще й в 2 рази дешевше, але не захотіла. В державній компанії надали пояснення, що російський НлОл 0,04Ф-100 має дещо кращі характеристики стійкості до зношення.

На трьох ТОВ «Техелетропром», ТОВ «Еней» та ТОВ «Інтеркабель Київ» отримали від “Укрзалізниці” понад 950 мільйонів грн. за кабельно-провідникову продукцію. Пізніше детективи НАБУ з’ясують, що залізниця за цими контрактами переплатила щонайменше 225 мільйонів.

НАБУ почне розслідування справи за фактом зловживання службовими особами УЗ.

Ще одним посередником в постачанні російських запчастин є ТОВ «Смарт Ексім», яке записане на мешканця окупованого Донецька Євгена Ущеку. Зокрема нова компанія виграла тендера на постачання електромагнітних реле для приладів безпеки колій.

ТОВ «Смарт Ексім» (так само як і його формальний конкурент) зазначило, що є офіційним представником ПП «Т.С.О.», яке є представником в Україні російського виробника – ПАТ «Елтеза» (м. Камишлов, Свердловська обл., РФ). Максимальна вартість електромагнітного реле технології виробництва 50-ти річної давності сягає 80 тисяч гривень за одиницю. На російському ринку ціни на цю продукцію в 3 рази нижчі, ніж для “Укрзалізниці”. Зокрема, ціна одного реле КШ1-80 за результатами тендеру становила 25 300 грн з ПДВ. В цей час російська компанія «ВСП74» пропонує такі ж реле по 19 950 руб. (8 800 грн.). Тобто в 2,9 рази дешевше.

Також “Укрзалізниця” впродовж останніх років купувала російські генератори, російські реле з потрійною переплатою, російські редуктори і багато іншого. Всі ці закупівлі відбувалися за ідентичним сценарієм – жодної конкуренції та захмарні ціни, підсумовують у розслідуванні.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter